Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
13.07.2007 10:20 - Петък 13 - ден фатален! (глава 3)
Автор: dobro Категория: Други   
Прочетен: 2114 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.07.2007 10:35


Честно казано, не съм суеверен! Това да мина под стълба, да счупя чаша или да стъпя на шахта, не го избягвам! Нищо, че е разумно, – знаеш ли дали няма да пропаднеш в привидно солидната шахта J Котетата от дете гледам да не ми пресичат пътя, независимо от цвета. Но май с това ми се изчерпват суеверията. И петък 13 не е от тях... Нито числото 13.

Ако 13 души седнат заедно на една маса, поверието гласи, че всички щели да умрат до края на годината. Ако са яли отровни гъби, възможно е! Иначе ми се вижда пресилено... Кой знае колко път съм ял заедно с други 12 човека, а още съм жив! Но това е, защото не внимавам. Ако бях внимавал, сигурно щях да умра... от ужас!

13 било страшно число, защото било първото непреброимо – до 12 броиш по пръстите на ръцете плюс двата крака. Тук ми хрумва една еретична мисъл – ‘Тези, дето броят до 12, пръсти на краката нямат ли?’ Иначе 13 си го обичат в Китай, а и в древен Египет. Айде, за Египет ще кажете, че не им е донесло добро, обаче китайците? Нямате думи, нали!

Преди доста години, докато се рових да разбера защо 13 е фатално се натъкнах на един интересен термин – ‘пекарска дузина’. Всички знаят, че на 13 му казват ‘дяволска дузина’, но защо и ‘пекарска’? Контрол на качеството! Не ми ли вярвате? В средновековна Англия имало ужасни наказания (най-тежкото рязане на ръка), ако продавач излъже клиент с грамажа на стоката. И това преди 800 години. Има доста да ги гоним англичаните в някои неща! Та да се върна на пекарската дузина – за да се застраховат от грешки, всички пекари при поръчка на дузина хляба, сладкиша или което и да е печиво, давали по 13, като гаранция, че общият грамаж е повече от обявения. За мен дузина еклери, моля!

Само жените ги оправдавам да мразят числото 13 – годината има 13 лунни месеца! Сещате се какво имам предвид! Не, че на мъжете им е хубаво, когато жената и луната са в контакт! Е на това му викам обоснована и логична ненавист към 13-ката!!!

Самият петък 13 – виновни били рицарите тамплиери, тогава поголовно ги арестували преди 700 години. Ама точно 700... през октомври. Успокойте се – кръглата годишнина се пада събота през тази година. Ако с такива неща връзваме суеверия, хиляда дати може да намразим. Например 9 септември 1944 – събота! Или още по-пресен пример – 10 ноември 1989!

Ей, да ви споделя нещо лично – 10.11.1989 се падна в петък, на 13-ия ми рожден ден. Нещо като личен петък 13!!! Да му мисли демокрацията J

 

П.П. Вие знаете ли, че нашите южни комшии – гърците, се боят не от петък 13, а от вторник 13, а пък руснаците – от понеделник 13. Лично аз много рядко знам коя дата сме J

    Тук очакваме вашите коментари! За да коментираме заедно, нека го правим тук, а не при отделните глави!

     Ето мненията и на другите глави:

глава 1 - тук!
глава 2 - тук!


     Очакваме ви!



Тагове:   ден,   петък,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dobro
Категория: Други
Прочетен: 96807
Постинги: 21
Коментари: 78
Гласове: 412
Архив