Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
11.07.2007 10:05 - За задължителното гласуване (locke)
Автор: dobro Категория: Други   
Прочетен: 831 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 11.07.2007 19:56


Чудя се защо ламята Стефка реши да почне размислите си именно с такава трудна тема... Правото на избор! Упражняваме го всеки ден, от най-ранно утро. Избираме пастата си за зъби, облеклото за деня, магазина, от който пазаруваме, и така нататък. Сами решаваме да правим този избор, но винаги го правим... Освен когато някой решава вместо нас. Например гаджето. Колко му е, гаджето ви да избере вместо вас какво да вечеряте например? Ще се съгласите ли с този избор? Вероятно да, ако храната е вкусна... Ако не е, ще се оплачете от избора, който сте преотстъпили... Правилно ли е това? А сега си представете, че какво да вечеряте, избира не вашето гадже, а Пешо от съседния вход! Ще преотстъпите ли избора?

Задължителното гласуване предпазва индивида от преотстъпване на избор. Ние рядко съзнаваме сериозността на изборите, които правим. А изборите на едни или други властимащи са важни. Много важни! Затова трябва да се гласува. Да ни задължат със закон да го правим е малко грубо, но може би полезно. Не нарушава правото на избор. Не и самото право...

Конюнктурно погледнато, несъмнено задължителното гласуване в настоящия момент е изключително необходимо. Ще промени политическия модел, вероятно към по-добро. Гарантирано ще извади един от големите играчи задълго от играта. Ако трябва да съм субективен, ще съм ‘за’ и с двете ръце... Но тук трябва да съм обективен...

Правото да не гласуваме не е кой знае каква исконна ценност! След максимум 10 години никой няма да приема задължителното гласуване като наложено право. И възгласите, че потъпкват правата ни, ще бъдат забравени.

Остава единственото основателно възражение – сериозната финансовата санкция при негласуване! Виж, с това не мога да се съглася с лека ръка. Има хора, на които не има пука какво ще вечерят, какво ще облекат, кой ще ги управлява... Наистина ги има! А ние искаме да ги принудим да изберат. Няма да ни хареса техният принуден избор! Има смисъл да бъде наложена санкция, но каква точно? Може би един ден обществено полезен труд. Или 10 лева?

Има избори, в които не искаме да участваме. За мен такива бяха президентските избори. За първи път от 12 години насам не гласувах. И пак не бих гласувал, дори да е задължително. По-скоро бих си отработил или платил негласуването. Ето и въпросът: Ако съвестно съм участвал в 9 поредни избора и съм пропуснал 10-ия, безсъвестен гласоподавател ли съм? Оттук и предложението ми – финансова санкция (или обществено полезен труд) да се налага само за гласоподаватели, системно неупражняващи правото си на глас. Ако не сте гласували на 3 от последните 5 избора – санкция. Ако сте – без глоба! Така, освен всичко друго, ще се научим да разпознаваме важните от маловажните избори. И ще можем да даваме ясен знак на политиците кога са встрани от народа...

Новаторско, нали? Е, аз винаги съм бил непредсказуем, дори за себе си...




        Тук очакваме вашите коментари за задължителното гласуване! За да коментираме заедно, нека го правим тук, а не при отделните глави!

          Ето мненията на другите глави:

veras - тук!
breathe - тук!
pakostinka (гост- глава) - тук!

          Очакваме ви!




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dobro
Категория: Други
Прочетен: 97273
Постинги: 21
Коментари: 78
Гласове: 412
Архив